Stackars rara lilla för "fina" flicka

Då var första tentan avklarad, känner mig grym som kämpar och gör något av mitt liv istället för att sitta på mitt arsle och inte ha högre ambitioner än att vara "hemma-fru" eller inte värdera sin egna framtid och sitt eget värde. Patetiska,osäkra och otroligt trångsynta människor är något jag spyr över. Har man inget vettigt i skallen så kan man lika gärna hålla käften. Ja, nu har jag lust att ge de personerna en fet jävla örfil. Att en människa har som filosofi att inte kunna umgås med människor som är fulare än en själv är bland det mest ytligaste,osäkraste jag någonsin hört. Att sedan få höra att en människa yttrat sig om en som för det första inte vet ett skvatt om vem jag är eller min bakgrund. Det får mig att skratta högt av medlidande, stackars lilla "fina" flicka som inte har något bättre för sig än att yttra sig om att min pojkvän lämnade mig pga hur jag ser ut, hahahahaha!!!!
För det första, var du i förhållandet? Vart var du i ditt? Vem står starkare än någonsin med samma man idag och kan med handen på hjärtat säga att människan framför mig är mannen som älskar mig precis som jag är, för den jag är och skulle inte ändra något på mig? Patetisk är vad du är, lilla "fina" flicka. Som sagt en stor örfil av verkligheten är vad du behöver, och uppenbarligen en spegel eftersom du själv inte kan se den hemska personligheten som ligger bakom ditt "vackra" yttre. Ytliga människor som sagt, bland det äckligaste jag vet. Skaffa lite bättre självförtroende och värdighet i kroppen och börja acceptera att det yttre är endast ett skal/fasad, så länge du har ett fult inre så kommer din skönhet aldrig kunna mötas som något vackert, hur vacker du än är. Medlidande för ditt otroligt låga självförtroende och avundsjuka det är vad jag har. Jag är inte perfekt och kommer aldrig att vara. Jag har mina fina och fula sidor skillnaden är att jag står för dom, jag är inte den vackraste på denna jord men det kommer aldrig finnas någon annan än just mig och jag är vacker precis som jag är. Det är skillnaden på dig&mig så knip din käft och ta dig en bra titt i backspegeln innan du tar en sväng för det enda som kommer komma utav dina ytliga värderingar och pengakåta beteende är en evig ensamhet med falska vänner som endast kommer utnyttja dig för det du just tror att du är "VACKER"
/ Elin 




Kommentarer
Postat av: Lilli

Bra skrivet Elin !! Heja heja!!!

2013-09-13 @ 21:49:35
Postat av: Lena Thudén

Det var ord och inga visor det. Du skriver helt suveränt.

Tror att personen du beskriver haft trasiga skor genom livet och då gör du rätt i att känna medlidande.

Dina erfarenheter i livet har gjort dig till en klok och fördomsfri person, hennes erfarenheter har gjort någonting annat med henne.

Så lägg inte ner energi på att ogilla, skit i det helt enkelt. Fan jag tror jag ska bli präst hahaha! Kram min kloka och förståndiga dotter.

2013-09-17 @ 14:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0