När man tittar tillbaka i tiden

När jag var 20år hade jag stora planer fram tills jag blev 25, idag står jag här, 25år gammal och har uppnått 1 av de målen. Vad som slår mig är att 5 år har gått så otroligt fort, snabbare än vad jag kunnat ana. vad man inte tönker på nrä man tänker framåt i tiden är att livet inte alltid blir som man förväntat sig att det ska bli. Idag är jag mer medveten om vad jag har och inte har, jag tar inget för givet och jag låter framförallt inte någon att säga åt mig vad jag kan och inte kan göra. Jag tror att vissa saker i livet kommer när det är dags att komma, när tiden är inne och allt känns rätt det är oftast då pusselbitarna faller på plats. Jag är inte bitter någonstans att jag inte uppnått det jag ville, jag fick en av de största önskningarna jag kämpat för så hårt och det är jag stolt över. 
Vad jag lär mig av att se hur jag levde när jag var 20år är hur allt handlade om exakt fel saker, jag gick tillbaka i mitt arkiv, för min blogg har ändå funnits i 6år och såg hur jag spenderade mina pengar på saker jag inte kan förklara hru jag tänkte. Idag är jag så jäkla medveten om pengarnas värde, inte bara för att jag sitter med en lägenhet utan också för hur och var jag spenderar mina pengar. Är det något jag tycker är viktigt redan från att man är barn är att lära sig hantera pengar, att förstå värdet för pengar är något alla borde få en chans att lära sig om. Jag hoppas att jag en dag lyckas lära mina barn om attom man vill ha något hrä i livet så måste man kämpa för det.
Allt gå inte att få bara för att man har pengar, vill man verkligen köpa något,ha något så kräver det att man ger sig fan på´t att det ska hända, bara man kämpar för det. Det är ganska kul tycker jag att göra små tillbaka blickar i ens förflutna, inte för att grubbla utan för att lära sig av sig själv. Jag hittade en liten lista jag gjorde när jag var 20år, jag fick mig ett gott skratt när jag såg den och tänkte för mgi själv " Du är rolig du Elin" så jag tänkte att jag lägger in den igen, idag 25år gammal så jag kan se tillbaka på den när jag nått 30år.
Som avslut vill jag bara säga att ni ska ta vara på det ni har, kämpa för det ni vill ha och ge aldrig upp, tro på er själva och jävlar vad ni kan komma långt i livet, inte bara arbetsrelaterat utan även rent personligt. 
/Elin
 
 
För fyra år sedan:
För 4 år sedan var jag 21år gammal,hade precis fått mitt extra jobb på Junibacken som senare övergick till en deltidsanställning. Hade varit tillsammans med Alvaro i 1år.

För två år sedan:
För två år sedan hamnade jag i en djup svacka i mitt liv, hela min vardag och mitt liv vändes upp-och ned och jag kämpade för att hålla huvudet högt och fortsätta framåt. Jag började dansa igen och bestämde mig för att plugga matte B för att kunna söka lite utbildningar, dock fullföljde jag aldrig det.

För ett år sedan:
För 1år sedan var jag och Alvaro ner till Kos tillsammans med en av mina bästa vänner och hennes pojkvän. En dröm som kom i uppfyllelse för henne och jag är glad att hon äntligen fått träffa min familj efter 20års väntan. 
för ett år sedan just vid den här tiden fick jag även ett besked som förändrade min mörka period, jag fick en lägenhet och jag såg äntligen ljuset igen och kunde börja andas igen.

För ett halvår sen:
För ett halvår sedan firade jag och Alvaro vår 5års dag tillsammans, jag åkte även ner till min familj på kos helt själv och spenderade 2 veckor hemma hos min pappa vilket är nytt för mig. Någonstans där började vi väl även disskutera om att Alvaro skulle flytta in hos mig. För ett halvår sedan fick jag även ett nytt besked som förändrade min vardag, jag fick beskedet att jag kommit in på den utbildning jag sökt till och min framtid skulle komma att fyllas med tentor,läxor och annat roligt.

För tre månader sedan: 
Då började jag på Frans Schartau handelsinstitut på Food&Beverage Managament linjen och omställningen från att ha jobbat till att helt plötsligt sitta vid skolbänken igen kändes rätt så overklig och det gör det nog fortfarande.

Igår:
Var det Onsdag och då hade jag skola 9-16 i Organisation&ledarskap.

Imorgon: 
Imorgon har vi en grupp uppgift från vår Mat&dryck ämne och då ska vi hem till vår klasskompis Inga och bli bjudna på 3-rätters, en liten version av Halv 8 hos mig som senare ska presenteras och lämnas in. 

Om ett år:
Är jag i slutet av min utbildning,förhoppningsvis med ett jobberbjudande på en större organisation med ett större ansvarasområde och gärna fasta tider. Jag hoppas att jag om 1 år har lyckats komma igång med min träning,jag hoppas även att jag om 1 år är rökfri. Tiden får avgöra vad jag gör om ett år, jag tänker inte planera vad jag gör eller vad jag vill att jag ska göra heller eftersom livet kan ta en helt ny vändning ganska snabbt. Det jag tänker göra är att befinna mig i nuet och uppskatta det människor jag har i min omgivning. Och om ett år så står jag som brudtärna på en av mina bästa vänners bröllop.


Jag och Vladi under årets personalfest på Junibacken
 





 

Kommentarer
Postat av: angelijna

https://www.youtube.com/watch?v=u25rP0-F_ko

lyssna på min cover av someone like u, dela gärna på din blogg och sätt gärna en tumme upp på klippet, tack på förhand peace out :)

2013-12-27 @ 00:34:13
URL: http://dampidompe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0