Koffein

Sitter här i solen och njuter med en kaffe på min sena lunch, dagen har vart helt störd med sjukt mycket folk!
Har sprungit runt i matsalen och plockat brickor och torkat bord non-stop sedan 12.00, ganska så mör i benen nu kan jag säga. Såg nyss att lägenheten jag köade till tyvärr hade försvunnit, ännu ett nedslag igen. Ibland kan man undra hur det kan vara så svårt för dagens ungdomar att få lägenheter. Fast det är inte så konstigt med tanke på hur många hyresrätter som görs om till bostadsrätter, och allt fler tvingas ta lån eller har turen att ha föräldrar som kan ta det åt dom.
Jag kan bli jävligt less på människor som inte fattar eller uppskattar vilken tur dom har i det fallet, istället väljer dom att klaga på att dom inte har den senaste kollektionen av något märke eller att lägenheten ligger ju 10 min med tunnelbanan från centralen. Det är absurt för mig att dom ens vågar beklaga sig över det. Visst jag har inte växt upp under dåliga omständigheter men har aldrig fått varken körkort,lektioner,bil eller lägenhet av mina päron, och det kan jag ändå tacka dom för ibland för jag uppskattar små saker så otroligt mycket mer.
Självklart kan jag känna att saker och ting är orättvist och att jag önskar att någon kunde hjälpa mig med det jag önskar mig mest men den turen har jag tyvärr inte. Jag säger bara såhär uppskatta det ni får för det kan komma en dag när ni står där helt tomhänta och måste inse att den enda hjälp du kan få måste du klara av själv.
/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0