en glimt av ljus i den långa tunneln

Så känns det idag, en liten glimt av nytt ljus i den evigt långa tunneln, den som aldrig tar slut.
Någonstans där borta i mörkret så syns den, en strimma av hopp och ljus. Den som skänker mig kämparglöd, som ger mig en spark i baken att fortsätta gå och inte se bakåt
När allt känns hopplöst och tålamodet sviker det är då den kommer tillbaka, det där lilla ljuset i den evigt långa tunneln. När krafterna börjar ta slut och batteriet börjar bli lågt det är då en ny dörr öpnnas och en ny väg formas. Det spelar ingen roll hur många gånger du måste gå förbi den som skrattar och kastar ner dig i hålet igen, för dagen kommer då du kan vända dig om och skratta tillbaka, se på vägen och tänka "det var det värt".
Jag har hopp och jag har tro, jag vet och jag försöker att fortsätta framåt. jag tar dagen som den kommer, och jag kommer stå där en dag och le åt det som en gång var så stora problem för mig själv, men så litet i andra världar.
/ Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0