En helt ny värld

Första personalfesten som inte spårade totalt, dock stog väl jag och min kollega för kvällens underhållning när vi hittade helium ballonger och började sjunga en duett till "en helt ny värld".
Ett gott skratt förlänger livet och efter igår så blir det väl länge isåfall. Kvällen började med att vi firade att vi har vår nya utställning med Janne Lööf på Junibacken och där med hade vi Skrotfest och självklart bjöds det på skräpmat, vilket btw var awesome! Hemmagjorda hamburgare, med bacon,utan bacon med vitlök osv.
Sen blev det något som kallades för "skort-samba" där vi fick ett varit instrument i form av en skrot del och gick in i utställningen. Där inne var Timbuktus trummis som skulle lära oss hur man gjorde och resultatet blev faktiskt väldigt bra, jag lyckades slå så pinnen gick sönder och mina byxor var fyllda med flisor efteråt men kul hade jag iallafall. Sen började det spelas musik och Elin och jag sjöng duetten, vi åt god efterätt och vi drack en och annan cider medans vi dansade loss sen var det dags att bege sig hemåt.
Som om inte kvällen bestod av nog med skratt så är det väl självklart efter att ha halkat sig fram till spårvagnen ute på djurgården att man vurpar rätt vid övergångstället vid Åhléns på centralen och där ligger jag och bara skrattar medans min kollega tittar på mig med stora ögon. Men en rolig kväll det hade jag iallafall och jag var hemma igen vid 02.00.

Nu ska jag ägna lite tid att först slänga in lite saker i tvätten, sen ska jag ta igen det jag missade på Big Brother igår och även kolla igen ett avsnitt av Äkta Människor.
Duty calls, ha en bra dag /
Elin

Min kollegas bild från igår med texten "Elin åker hem från personalfesten nu"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0