Nya tag

Den här sommaren har vart den bästa lärdomen, den sämsta upplevelsen och den nyttigaste självkännedomen. Nu är hösten snart förbi och det börjar gå mot kallare tider i Svealand. Matten gick käpprätt åt helvete men jag har inte gett upp, jag börjar om på nytt istället och tar nya tag i januari, trög fattade jag behöver otroligt mycket hjälp och det krävs en väldigt pedagogisk lärare för att jag ska förstå har jag insett, synd att det är en sådan brist på lärare under den beteckningen dock.
Får se om jag får som jag vill med skola också då blir det att plugga hälsa/livsstil på kui vilket jag skulle bli lycklig av om det blev så. Jobbet flyter på bra, har så enormt roligt tillsammans med mina kollegor när jag är här och varje dag lär man sig något nytt.
Vad det gäller livet och all dess mening så känner jag mig lycklig, jag är för första gången på snart ett år beskymmerfri, jag tar en dag i taget och låter framtiden vara oskriven. Jag trivs med det jag gör och jag strävar efter högre höjder på mitt sätt. Jag har lärt mig att släppa taget om sådant jag inte har någon nytta utav och jag vet att så länge man är redo att förlåta så kan man gå vidare. Nu ska jag in och fortsätta jobba och kanske slänga i mig en till kaka på vägen, take care / Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0