Leaving Home

Hey everyone!
I did it again, det har inte vart som så att jag inte velat skriva det har bara vart att jag inte hittat tid eller ork att sätta mig ner sen sist.
Så vad har hänt, jo jag har vart och kollat på lägenhet som jag tyvärr inte fick men tur det för jag hade inte haft råd att lägga 12.000 i deposition faktiskt, det kommer med tiden det där med lägenhet det vet jag, no stress. Förra Söndagen kom jag hit till min älskade Emelie och har bosatt mig här under två veckor nu, älskar hennes lägenhet den är så mysig, hemtrevlig och sjukaste av allt är att jag känner mig verkligen som hemma här, inte bara för att det är i Skogås utan också för att hon har verkligen fått mig att känna mig som hemma med nycklar,lådor och allt möjligt.
En annan viktig del i mitt liv som kommer förändras är att jag har sagt upp mig från Greken och ska börja jobba 20tim/veckan på Junibacken från och med 15:e April vilket är sjukt stort för mig faktiskt. Det är helt sjukt det här med att inte ha någonstans att bo,att kalla sitt eget hem faktiskt man får lite mer perspektiv och man öppnar upp ögon lite mer för omvärlden. Enda sen den dagen då jag såg mitt rum för sista gången så har jag verkligen varit ett enda känslovrak, gråter för ingenting och drivkraften att kämpa har bara slocknat tills nu, nu känner jag mig stark och laddad igen nu orkar jag ta itu med allt som heter pappersarbete och försöka räta ut det som varit så svårt.
Jag är inte längre ledsen eller arg för det som hänt, jag hade inte kunnat göra något ändå och jag är inte heller delaktig till det som hände, life goes on.
I Helgen fyller Emelie år och då blir det firandes, middag och annat gott, ska hinna med att jobba 4,5 timma innan det också så blir allt toppen, ska bli så kul att få träffa min kära vän Rebbo igen när hon kommer hit och firar Emelie, har saknat henne så. Just nu längtar jag tills det börjar bli lite varmt ute, tills det är dags att åka till pappa med Emelie och tills allt verkligen känns toppen igen, eftersom det blev som det blev så blev planer jag hade förstörda som att åka till Barcelona med älsklingen i några dagar, hade vart precis det man behövt men det får vänta helt enkelt. 
Nu ska jag kolla vad vi ska laga för middag ikväll, blir sallad med nånting, inte helt säker på vad sm finns i frysen, take care så skriver jag igen så fort jag hittat lite tid att sätta mig ner i lugn och ro
/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0