Hold me now

Jag har bläddrat bakåt ca 3 år i tiden, jag gör det ibland för att påminna mig själv om vem jag är och vad jag gått igenom och hur långt jag kommit på vägen.
Jag har bläddrat bakåt, tittat för en sekund för att sedan lägga det bakom mig och fortsatt framåt.
Jag är en stark tjej, jag klarar mig igenom allt och jag kan göra vad fan jag vill och ingen ska komma och säga vad som är rätt eller fel för det avgör jag bäst själv.
Jag är en liten tjej med ett stort hjärta, jag har några få äkta vänner och de håller jag hårt tätt itill mig, jag är kärleksfull,ödmjuk och ger väldigt mycket av mig själv, både när det gäller vänskap och kärlek.
Folk kan se ner på en eller tycka att man visar en svag sida, naiv eller lättpåverkad men jag anser att det beslut jag än tar mig an, det är mina beslut ingen annans. Jag vet vem jag är, tyvärr vet nog ingen annan det förutom dom som känt mig från början.

Jag har länge trott att det varit något fel på oss, att vi blivit en och samma person, felet är att alla andra sett oss som det, ingen har sett oss som de två individer vi är. Vi är lika men ändå så olika, vi har gått hand i hand och skrattat åt alla som försökt sära på oss, vi har övervunnit så mycket och därför kan jag säga, det här är bara ännu ett test.
Jag ser det här som en lärdom, en läxa för det har det verkligen vart, jag har varit på botten, tagit mig upp och känt mig stark igen, jag har legat och gråtit mig till sömns och jag har stängt ut alla känslor på samma gång.
Jag har aldrig fått känna på att bli lämnad, jag har alltid lämnat allt först för att inte ta störst skada.
Jag har fått fokusera på mig själv, jag har satt mig själv i centrum och jag har gett mig själv en chans att växa. Jag ger livet en chans, jag förtjänar all lycka i världen vare sig jag finner lycka i att vara tillfreds med mitt jobb eller med min vardag, så länge jag är glad och inte låter någon annan trycka ner mig, så varför är det så svårt att stötta någon i både bra och dåliga beslut?
Det finaste jag har hört är från min bästa vän " Varför ska jag ens lägga ner tid på att hata en människa? Är du vän med honom är jag vän med honom och tvärtom, jag har inget otalt med honom" Hon stöttar mig i alla beslut jag tar, både de bra och dåliga, jag vet att hon skulle inte vända ryggen till, hon skulle inte stänga ut mig.
Jag är en vuxen tjej som får ta mina egna konsekvenser, jag står för saker jag säger och gör men jag berättar inte allt eftersom vissa saker behöver inte nämnas för någon annan. 

Jag skriver mitt egna öde, jag skapar min egna framtid och jag kommer stå starkare än någonsin när den dagen kommer. Jag är min egna författare och det här är bara ännu ett kapitel i mitt liv, det finns ingen som kan känna mig själv bättre än jag och jag väljer min egna väg. Jag avgör vad som är rätt och fel, andra behöver inte gilla det men en äkta vän står där i alla väder, stöttar alla beslut och dömer dig inte för den du är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0