Utmaning

Min barndom:

Jag är som sagt född och uppvuxen i en förort söder om Stockholm tillsammans med min mamma,styvpappa som jag ändå kallar för pappa eftersom jag är uppvuxen med honom sen jag var 1 år gammal, och mina två bröder.
Jag kan inte klaga på något om min barndom egentligen,det enda jag har fått uppleva är att vara ifrån min riktiga pappa som bor i Grekland, min mamma och pappa träffades på Kos och när min pappa var blott 18 år gammal så föddes jag, tyvärr så åkte han in i lumpen det året och min mamma var här i Sverige.
Jag träffade min pappa första gången när jag var 1 år sen vet jag inte riktigt hur lång tid det har gått genom åren men jag vet att mitt sista minne av honom som liten var när jag var 5 år och jag var där med min mamma och styvpappa, sen tog det ca 5 år innan jag såg honom igen.
Jag har växt upp med två småbröder här hemma på mammas sida, inte är det alltid lätt att vara storasyster åt två stycken som gör mig galen dag in och dag ut, gäller idag med, de är 18 och 15 år gamla.
Jag har två syskon på pappas sida, en lilla syster och en lillebror som är 13 och 6 år gamla, tyvärr så träffar jag dom bara en gång om året när jag åker dit varje sommar, men förhoppningsvis så kommer jag tillbringa både sommaren och jul hos dom det här året, vi får hoppas.

Under min barndom reste vi mycket till Spanien eftersom min styvpappa är därifrån så åkte vi ofta hela familjen tillsammans med farmor och farfar och bodde i deras hus dom hade i La Manga, jag har många minnen därifrån och önskar att jag en dag kan åka tillbaka och se hur det ser ut idag, jag har inte vart där på snart 9 år sen sist eftersom dom sålde huset.

När jag var väldigt liten gick jag hos dagmamma fram tills jag var 6 år, då gick jag på 6 års verksamhet halva dagen och helva hos min dagmamma som jag fortfarande har kontakt med och som jobbar med min bästa tjejkompis idag, har även kontakt med hennes söner och dotter.
Som liten var jag väldigt blyg inför människor jag inte riktigt kände men om man väntade kanske 10 min så blev jag mycket bekvämare direkt. Jag var ofta med i tävlingar i skolan eller som arrangerades i andra skolor och uppträdde mycket, speciellt klassens timma då det skulle vara Spice Girls varje Fredag.
Vi vann många priser under de åren och vi vann mycket priser med klassen jag gick i, vi korades som den bästa atletiska klassen i vår skola eftersom vi alltid vann, lite roligt faktiskt. När jag var ca 12 år tror jag så bildade jag och tre tjejer till en grupp, vi sjöng,dansade och skrev texter och kallade oss för Angelz, det höll vi på med i ungefär 1 år tills det blev jag och en tjej kvar, min bästa tjejkompis idag.
Vi två jag och Emelie började umgås med två andra tjejer och tillsammans har vi spelat in 5 låtar tillsammans i en studio här i Skogås och uppträtt titt som tätt tillsammans, men ska jag vara ärlig så är jag bara stolt över 2 utav dom och kan glatt visa upp dom utan att skämmas. Jag var den som skrev texter och fick hjälp att renskriva dom och rätta till vissa ord som blev fel, sen visade jag tjejerna och frågade om deras åsikt om dom gillade den så blev det studion med låten som jag skrivit. Tyvärr slutade vi spela in efter att vi var 15 år, men en utav oss Sandra hon sjunger fortfarande och är GRYM!! jag skriver fortfarande texter, mycket dikter eller låttexter, Emelie slutade sjunga efter vår 2 låt som vi spelade in men var alltid där och gav oss hennes åsikt och hjälpte oss under gången, Maria är mamma till en liten 2 årig dotter och bor uppe i Sundsvall just nu.

Vad kan jag berätta mer om min barndom? Jag var väldit kräsen med mat vilket jag fortfarande kan vara, tyckte inte om så värst mycket men har lärt mig att äta vissa saker idag och chockar mig själv och min mamma när jag kommer hem och helt plötsligt säger jag att jag äter Broccoli tex. Jag hade 2 kaniner när jag var liten ena hette Casper och honom fick jag när jag var 10 år gammal sen fick jag Elsa och hon var 2 år när vi fick henne.
Har även haft två sköldpaddor som hette Aladdin och Jasmin, och tre katter som hette Emil,Ida och Mysan, tyvärr fick vi sälja katterna eftersom jag blev allergisk mot pälsdjur när jag var liten och hade svår astma.
Idag är min allergi mycket mildare men är fortfarande mycket mer allergisk mot katter än hundar, har inte lika svår astma som när jag var liten alls, den försvann faktiskt under några år när jag spelade fotboll men kom tillbaka en vinter är jag hade fått en infektion i luftvägarna, mycket berodde nog oxå på att det var då jag började röka, så det är inget jag rekommenderar.
Vet inte riktigt vad man kan berätta mer om sin barndom, så jag lämnar det såhär istället.
Take care/ Elin

Jag och mina bröder för två år sedan

Ghetto Bebie´z

Jag och Emelie 14 år i Spanien

Vi 4

9 år gammal

Angelz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0