Min Idol

Okej utmaning nr 6 om jag har rätt, min Idol...svårt!! Jag har inga direkta idoler på så vis men skulle jag behöva säga några st så måste jag lägga upp dom i en musik genre och en dans eftersom de är det bästa av två världar enligt mig.

Så Musik isåfall, jag har sedan en lång tid tillbaka alltid haft Christina Aguilera som en utav mina idoler. Henne röst,styrka och hennes sätt att framföra saker live går inte att beskriva på långa vägar, magi är vad hon skapar enligt mig.
Kommer aldrig glömma hennes Stripped tour när hon var här i Stockholm, jag var där med min bästa tjejkompis och jag har aldrig varit på en bättre konsert tidigare faktiskt.
En av mina andra idoler måste vara Missy Elliot, den bruden går bara att beskriva med ett ord : TUNG!! Hennes musik och stil gör henne unik. Jag kommer ihåg när jag såg videosarna med de små barnen som dansade och tänkte för mig själv att kan dom så kan jag, det var mitt mål. För mig är hon en av mina idoler oxå pga att hon är en av de få överviktiga tjejerna i musikbranchen som verkligen aldrig fallit för grupptrycket utan kört sitt eget race, på så sätt ser jag upp till henne.
 

Dansmässigt så kommer det för alltid att vara Bounce som är min stora inspirationskälla, dom skapade dans sverige och för mig kommer dom alltid vara mina idoler vare sig dom uppträder eller ej, finns ju fortfarande klasser man kan ta för dom så dom kommer alltid leva vidare i varje dansares hjärta. Kommer aldrig glömma deras sista show i Globen förra året eller MJ Tribute som gjordes på plattan,centralen och stureplan, det var en otrolig upplevelse att få se och att alltid få komma ihåg och dela det minnet gör mig varm i hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0