Dag 1

dag 1 - presentera dig själv
Om mig: 

Jag heter Elin Thudén och är född 1988 på Huddinge sjukhus.
Jag är 50% svensk och 25% grek,25%turk, min mamma är från Sverige och min pappa är grek/turk.
Jag har totalt 4 syskon, två från mammas sida och två från pappas, jag bor i en förort söder om Stockholm med min mamma,mina två bröder,min styvpappa och vår hund Chelsey, vilket är ganska trångt enligt mig när man bor i en 3:a.

Då:
Jag har alltid älskat att dansa,sjunga och stå på scen men med åren så har jag fokuserat mycket mer på dansen än själva sången. När jag var 9 började jag dansa Hiphop för barn och slutade när jag var 11, då började jag spela fotboll istället och höll på med det tills jag var 14. är jag var 14 började jag dansa på en dansskola som hette Annikas dansskola på Odenplan och började på Streetfunk för Niki Tsappos och Åsa Halleskog. Där dansade jag tills jag blev 18 och fick ett jobb som danslärare för barn som jag undervisade i 1 år.
Tack vare jobbet på Annikas dansskola fick jag ett erbjudande om en yttligare tjänst på Korpen förening Sportis som danslärare för barn, där undervisade jag ensam i två terminer tills jag tog in min dåvarande bästa vän Alvaro att undervisa med mig, det gjorde vi i 2 år efter det.
Medans jag undervisade de första två åren tog jag uppehåll från dansen jag själv för att hitta tillbaka till glädjen vilket jag fann på Blue Hill år 2009. Där dansade jag först Dancehall för Camelia Raufi under vårterminen, höstterminen 2009 började jag i en performance grupp vilket gjorde att jag blev intagen till den stängda gruppen/Recognized där bara lärare kan välja ut elever till gruppen, ledda av Camelia Raufi,Caroline Borja och Cicci Offerlind, där stannade jag till vårterminen 2010. Under Våren 2010 spenderade jag mina fredagskvällar på Tuben i Farsta och dansade för Camelia Raufi där hon undervisade oss i allt från dancehall,house och hiphop vilket ledde till att en grupp bildades som blev kallad för Karma, det var det bästa tiderna jag vart med om på länge.
Hösten 2010 började jag i en grupp som kallas för Babydollz, dit gjorde jag audition och dansade 6ggr/veckan för massvis med kända danslärare här i Sverige bla. några av mina idoler från Bounce.
Jag har gått Hotell/Restauarng i Gymnasiet med inriktning kock/storkök men kommer bara ihåg vissa saker från utbildningen tyvärr eftersom jag valde att inte bli kock trotts allt. Jag har spenderat 5 år av mitt liv på en cirkus och följt med ut på turné runt om i Sverige och jobbat i både kassa och biljettförsäljning, jag har jobbat som barnskötare åt en familj inne i stan två tre kvällar i veckan och jobbat på julgalan som "nisse" med bland annat Edin Jusuframic som är en del av Ragdollz, grundarna av Babydollz, lite komiskt.

Nu:
Jag jobbar som servitris på en Grekisk kolgrill samt jobbar extra på Junibackens restaurang, Jag har två mycket nära tjejkompisar som jag vet att jag alltid kan lita på som heter Sandra och Emelie, vi har kännt varandra sedan vi var 7 år gamla men började inte umgås förrns vi var 13 år ungefär.
Jag har en killkompis som heter John som jag anser är den närmsta killkompisen jag har idag, tyvärr är kontakten väldigt dålig men jagvet att han alltid finns där för mig.
Jag har en pojkvän som heter Alvaro, som tidigare är nämd här i min blogg som min bästa vän vilket han var.
Vi har vart tillsammans i 2½ år nu men känt varandra sedan hösten 2006 då jag såg honom uppträda mitt framför mina ögon på samma dansskola som jag var på. Han är den som gjort mig till en bättre människa än vad jag var, den som öppnade mina ögon och som fanns där för mig när jag lämande mitt förflutna bakom mig och gick vidare. Han är den som stöttat mig genom allt, som trott på mig och uppmanat mig att fortsätta kämpa.
Som person är jag väldigt envis,blyg, hjälpsam och en god lyssnare, förutom det så är jag en väldigt känslig person, jag är 1.58 lång men har ett stort hjärta.

Resten får ni veta när resten kommer upp, tills dess sov så gott och jag hoppas ni alla har haft en bra jul och en bra start på 2011, take care /Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0