What I do

Tänkte visa er lite videosar på vad det är jag egentligen gör när jag dansar. Jag är dock bara med i första videon eftersom jag inte laddat upp mina egna klipp på youtube så fick jag ta dessa.Står längst bak till vänster mot stången eftersom jag inte kunde korren så pass bra och ville inte förstöra videon haha, de andra är jag inte med i utan det är klasser som vi haft under den här perioden än så länge.
 
Jag har väldigt blandade känslor när det gäller att vara i den grupp där jag är, dels för att jag ibland känner mig extremt obekväm men å andra sidan så är jag där för att lära mig och utvecklas. Ibland känns det som om många är emot att man är i just den grupp där man är och det kan få mig väldigt nere ibland eftersom jag gör det här för mig själv och hoppades innerst inne på att folk skulle förstå, but that´s not the case.
Har precis börjat komma in i rutinerna och i början har det vart extremt svårt för mig då jag aldrig dansat på det här sättet, jag har aldrig tagit ett enda danssteg inom jazz t.ex och det har varit extra svårt för mig, har inte orkat göra något efter lektionerna eftersom det är så pass hårt att hela kroppen strejkar om jag inte sätter mig ner och vilar en sekund. Men jag vet inte hur många som förstår just det? Jag är inte där för gruppen, utan för mig själv. Det är mitt sätt att ta ett nytt steg och försöka ta mig upp på en högre nivå eftersom jag inte besitter den kompetensen, inte enligt mig själv iallafall. Kände att jag behövde få skriva detta med tanke på att det finns många som säkert ser den här gruppen på ett visst sätt, jag kan säga såhär ni har rätt till en viss del, men man ska inte döma någon förrns man vart på insidan. Det är tuffare än vad många tror och jag är inte någon som glömmer bort människor som en gång vart en del av mitt liv, ni ÄR fortfarande mitt liv. Iallafall, jag vet inte riktigt vad jag ville få ut av det där men jag känner att det finns många som säkert tänker "Hur svårt kan det vara?" "Hon dansar ju lika mycket som innan så hur kan hon vara så trött nu?" Jag vill att ni ska veta att jag tänker på er varje dag, varje sekund av en klass jag har så längtar jag tillbaka. Varje liten grej så önskar jag att det hade vart ni som var där med mig, och för varje gång som jag tänker detta så ekar det i mitt huvud " Jag saknar min familj". Jag riktiar inte det här inlägget till någon utan jag vill bara att någon kanske kan försöka förstå och stötta mitt val.

Nu ska jag iallafall visa er klippen, imorgon är det dans igen då har vi Cherie och vi ska ha Experimental hiphop, onsdag med Cherie blir com. hiphop och torsdag blir det Benke som oxå kommer ha hiphop, I like this week.
Ska även ta och träffa min lilla peanut en sväng innan, ska försöka få henne att åka till Skärholmen med mig så jag kan shoppa en ny tröja jag vill ha, tar kort på min dansoutfit imorgon oxå, vi har "Dark pulse" på dresscoden vad det nu ska innebära, whatever tar det som det kommer. Nu ska jag lägga mig och dricka lite te och titta på tv ta hand om er /Elin








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0