A fresh start

Okey, nu har jag fått den paus jag behövde, den sorts paus som fick mig att inte orka skriva mer eller vilja berätta vad som händer men så insåg jag när en nära vän till mig sa : Elin du måste uppdatera, jag läser din blogg och vill veta vad du gör. Och jag förstog henne, speciellt eftersom vi inte umgås lika ofta längre och vi båda har helt olika liv idag så känner jag att det kan vara skönt att få skriva av sig lite då och då ändå.

So here we go, jag spenderade min sommar med ddans, uppträdde med Karma, firade födelsedagar, och tog en tripp till min pappa på Kos med 3 underbara tjejer.
Resan var helt otroligt olik sig själv än vad jag är van vid, tog oss 18 timmar att kmma hem pga försengar, en av tjejerna fick spendera en natt på sjukhus för matförgiftning osv en helt knäpp men skit rolig resa och främst av allt, jag fick spendera en massa tid med min älskade pappa.

Nu är hösten här  och det innebär en helt ny start för mig. jag har börjat i en grupp som kallar sig för Babydollz och jag tränar 4 dagar i veckan, det har vart en helt ny omställning för mig och något så otroligt jobbigt, finns bara 1 person som förstår vad jag går igenom när det gäller det, träningen är väldigt intensiv men rolig. 
I veckan som gått nu har vi haft Edin ni vet från floorfiller, hankörde en riktigt tung korr den gav mig verkligen lycka, har även haft klack-jazz och en annan hiphop dock har jag blivit tvungen att sitta de två sista träningarna eftersom jag vrickade foten i Lördags och såklart skulle jag trottsa och köra på vilket ledde till att jag fick mer ont.
Idag har vi träning från 14.30-20.00 har inte riktigt fattat konceptet idag men jag tror vi ska ha föreläsning hela dagen med en kvinna vid namn Karin, vi får se.
Senare ikväll ska jag hem till min älskling, ska bli skönt att få ta det lite lugnt med honom för imorrn är det back to work från 14-21, vill inte,vill inte,vill inte.

Igår var vi hem till Rebbo, jag kan säga såhär jag har aldrig känt en sån enorm saknad av en människa som när jag fick se min älskade Camme igen. Vi skrämde livet ur henne när hon landade på Arlanda men det var det värt för oj vad jag saknat människan. So back to Rebbo, vi åkte dit jag,Alvaro och Camme igår och skulle ha lite myskväll med henne och Camme skulle åf sin äckligt fina teckning på henne som Rebbo gjort under sommaren till henne, och jag säger såhär Rebbo you´ve got talent!!!! Vi mös, kollade på videokameran som vi kopplade till tv:n och visade resan från Kos, lyssnade på musik och pratade som aldrig förr. Det är så roligt att höra om hennes resa i NY och allt hon vart med om, kan inte sluta garva när hon kör igång sina improvisationer av människor.
Kommer dröja ungefär lika länge tills jag ser henne igen men då blir det i London, jag och älsklingen kommer åka i Januari och hälsa på och upptäcka London lite, har alltid drömt om att åka dit men det har aldrig blivit utav och nu har jag en ännu större anledning till att åka över.

Well well börjar bli dags för mig att kila nu, måste klä på mig och börja fixa mig och dra till Rådmansgatan.
Take care / Elin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du uppdaterat bloggan. Ska bli jätte kul att börja läsa den igen! <3

2010-09-19 @ 22:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0