I´m gonna do this my way

Hey guys! så idag är det långfredag, och denna dag har verkligen vart en lång dag.
Vaknande upp helt slut i kroppen kändes det som men när jag såg solens strålar lysa in genom fönstret blev jag pigg och ville bara rusa upp och börja dagen.
Jag och älsklingen åt god frukost och gjorde oss i ordning innan vi åkte hem till hans pappa för en liten påsklunch. En lång lunch blev det med god mat verkligen och en hel del diskussioner, men det lyckades bli trevligt tillslut.
Jag läste igenom gårdagens inlägg och insåg att jag glömde lägga upp receptet till min wok så den kommer här nedanför i promise! Imorgon är det dags att åka hem till min familj på påskmiddag, har knappt vart hemma någonting på snart en månad vilket har vart rätt så skönt på ett sätt, pallar inte vara hemma eftersom det känns som att komma till ett "Mad house" , dock kan jag inte klandra någon för att det är så. Familjer går igenom svåra tider och ibland är det bäst att få komma bort ett tag.
Nu känner jag hur hvudet börjar hänga lite väl mycket dags att sova tror jag, ska se om jag kan få min pojkvän att släppa sin keyboard och sitt nynnande och gå och lägga sig, hon moddade mig som fan imorse för att jag hade pratat i sömnen med honom och blivit skit sur för att han inte fattade vad jag menade, knasigt det kan bli ibland.
Receptet kommer här nedan som jag lovat, kan använda lite ord så att alla kan laga den här middagen.
sov gott / Elin


Thai a lá Elin

4 st Kycklingfiléer
1 burk kokosmjölk
1 påse Grön curry
Morötter i egen mängd
Broccoli i egen mängd
1 burk vattenkastanjer
1 burk bambuskott
Lite salt och peppar
3 dl Ris
2 vitlöksklyftor

Sätt på riset/nudlarna, kom ihåg att alltid använda dubbelt så mycket vatten än ris när ni kokar det.
När vattnet börjat koka, häll ner riset och sänk värmen och pressa vitlöken i vattnet, blir en väldigt speciell smak på riset då.
Skär kycklingfiléerna i strimlor, eller klipp dom.
Krydda med lite grillkrydda för smakens skull och stek dom tills de fått en fin jämn färg.
Medans kycklingen ligger och får en snygg solbränna kan ni skala morötterna och skiva dom, ta broccolin och skär av balken så att ni bara använder er av huvudena.
Häll på grön curry över kycklingen och blanda runt, blanda i grönsakerna och låt dom steka tillsammans i ungefär 2-3 min.
Häll på kokosmjölken och låt det puttra tillsammans i ca: 5-8 min, smaka av och ta lite SoP ( salt&Peppar) efter egen smak, servera med riset och njut av alla smaker.


Kommentarer
Postat av: anna

tack för tipset! låter gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0