21 år

Hejsan allihopa!
Hoppas ni har haft en bra helg med en massa påskägg och god mat, min helg har verkligen behövts för kroppen den har vart helt slut körd så det har vart skönt att ha några dagars ledighet.
Igår var jag och älsklingen iväg till Huddinge för klass med våra elever som blev ett stort misslyckande, vi hade en tapper elev som vi tyvärr skickade hem eftersom det inte gick att ha klass med en elev. Detsamma var det med vår dans senare på kvällen, ringde runt till några från dansen och påminde dom att det var dans vilket dom helt hade missuppfattat, så vi blev 4 pers på klassen men fan va grymt det var ändå.
Fick lära oss slutet av korren vilket kändes som fan i min jäkla rygg speciellt när vi körde "Dolphin" hur ska det här gå egentligen?
Idag har jag vart ledig från jobbet så vi passade på att panta lite flaskor,köpa mat och åka in till stan en sväng, hade ju sett fram emot lite mer solsken men icke fick iallafall med mig lite saker inför lördag då vi kommer fira min födelsedag.
På Torsdag är det min födelsedag igen, 22 år blir man den här gången. Rätt sjukt hur fort tiden kan gå eftersom jag sa till mig själv för exakt ett år sedan att innan jag blir 22 ska jag ha tagit mitt körkort, tror ni det har hänt? Nej, det får komma när det kommer helt enkelt självklart önskar jag att jag hade den förmågan som vissa andra har när de blir 18, deras föräldrar hjälper dom med allt och betalar för det mesta allt dessutom. Men man ska inte klaga, jag får helt enkelt kämpa och se till att jag gör det här iallafall innan jag blir 25, annars kan jag lika gärna fortsätta åka pendeltåg osv, men jag ska göra det.
Imorgon blir dte jobb och dans, ska bli roligt eftersom vi inom kort kommer ha en fotograf som kommer och ska fota oss när vi dansar, spännande. Lagade föressten min goda wok idag igen eller nu ska jag vara ärlig, det var faktiskt älsklingen som fick göra det mesta medans jag stog och instruera honom om hur jag hade gjort den och den blev RIKTIGT GOD!! Vi har precis kollat klart på Benjamin Buttons otroliga liv, bölar varje gång jag ser den faktiskt, tycker det är en helt otrolig film och så gripande. På onsdag ska jag på besök hos min sjukgymnast och se om det blivit bättre av de övningar jag har fått göra nu under två veckor, och jag ska vara ärlig ja jag har fuskat vissa dagar, men det är bara jag själv som kommer få lida utav det.
Nu tänkte jag lägga mig i soffan igen och njuta av lite tystnad här hemma för inom veckans slut är jag tillbaka i mitt eget rum igen, kommer bli hårt tror jag.
Sleep tight / Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0