Hemsk natt

Hej sötisar!
Fy vilken hemsk natt jag har haft, det började när jag gick och la mig då jag kände hur jag helt plötsligt inte kunde andas, då tog jag min astma medicin i hopp om att det skulle bli bättre. Straxt efter när jag ligger och försöker slappna av så känns hela min hals tjock och torr, började känna efter och gick upp för att dricka vatten och prövade att lägga mig igen. Tror ni det funkade? Nej samma sak hände igen så jag gick in till pappa som fortfarande var vaken, det var bara att sätta på sig mjukis kläderna och köra mot akuten.

Med tanke på att mina luftvägar stoppades och halsen gjorde ont, mer än förra veckan så kände vi att det är bättre att åka nu än att vänta, dom sa ändå till mig att om det inte går över så måste jag komma tillbaka dit. Vi kom in runt halv 3 och det visade sig att jag inte kunde få någon hjälp där vid den tiden, utan vi tvingades åka till Karolinska i Solna, så jävla typiskt. När vi kom fram dit tog det evigheter innan det blev min tur, helt sjukt när det inte fanns en enda kotte i väntsalen. Efter någon timma kom en sköterska som tog blodprov på mig och tog tempen, efter yttligare 45 min var det äntligen min tur, och här kommer det roliga med det hela.
Jag kommer in och får beskriva vad som hänt och att jag har astma, att jag var på akuten förra veckan och dom konstatera att mitt stuplock såg irriterat ut efter att ha gått ner med slang genom näsan och ner i halsen. Läkaren tittar på mig och kollar i munnen och tungan och bakre delen av halsen, tittar på mig och säger att jag är frisk! FRISK, my ass. Jag kunde ju för fan inte andas och hela halsen och munnen var snustorr och halsen kändes alldeles tjock. Idioten sitter och säger att jag ska dricka te med honung innan jag går och lägger mig och skickar hem mig igen. Sån jävla natt, all väntan och trötthet och allt för det? Förstår mig inte på sjukvården ibland alltså. Förlåt för det negativa inlägget men blev bara tvungen att berätta.

Fick sova 3½ timma innan det var dags att gå upp till jobbet som jag kämpade mig igenom, åkte till min första danslektion i stängda klasser på bluehill och kämpade mig igenom den med, men som för övrigt var skit rolig och full med lärorika moment.
Nu sitter jag här och känner fortfarande av struplocket som dom sa till mig på Huddinge när jag sväljer och dricker te, ska snart lägga mig i sängen och glo på tv och förhoppningsvis så somnar jag och får sova hela natten utan problem. Förlåt ännu en gång för ett negativt inlägg, imorgon blir det hem till älskling och ta det lugnt hela helgen för att ladda batterierna tills på Söndag då vi kör igång med våra elever, ska bli så himla roligt att se alla igen. Sen blir det Bluehill vid 18.45 så jag måste verkligen ladda batterierna, nej nu lägger jag mig nog i sängen och tar det lugnt, ni får ha det bäst ska försöka uppdatera lite från Alvaro men förvänta er inget så ni inte blir besvikna. Ta hand om er /Elin

Slänger in en låt som jag fullkommligt älskar!


Kommentarer
Postat av: Anonym



Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål .Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-09-12 @ 21:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0