Blue Hill

Hej allihopa!
Hoppas ni alla mår toppen, jag mår prima för jag har en nyhet.
Nu måste jag bara berätta för er om något som gör mig hur lycklig som helst. I Söndags var ju jag och Alvaro till Blue hill för att pröva på något som heter Performance klassen, skit svårt tyckte jag och hade lite problem till och från. Pratade med min danslärare och hon intygade mig om att detta skulle vara tempot för den här gruppen men att hon ville att jag skulle fortsätta, ibland behövs nog bara lite pepp för att förstå att man kanske visst kan fast man inte tror det. Jag ska erkänna, jag tvivlar ibland på mig själv som dansare eftersom jag inte tycker att jag utvecklats så mycket som alla säger, men jag fick ett bevis den dagen. På Bluehill har dom något som kallas för stängda grupper vilket innebär att läraren plockar ut elever till den gruppen om dom tycker att man har potensial att blir bättre förmodar jag. Efter lektionen drog min lärare mig och Alvaro åt sidan och kom med den glada nyhten, vi blev erbjudna en varsin plats i den gruppen.
Jag tror min självkänsla höjdes enormt bara av den saken, jag kände mig så lycklig men samtidigt i chock och tackade så hemskt mycket för platsen. Så nu kommer jag alltså att dansa 2 dagar i veckan och billigt är det dessutom 1500 för båda kurser, de priserna hittar du absolut inte inne i stan.
En annan rolig sak som hände den dagen var väl att jag fick se ett kärt ansikte som jag känt sen länge, vi dansade i samma grupp när jag gick på en skola i stan, den dagen var hon min lärare och så grym som hon blivit det är mitt mål på denna resa. Tack så mycket Camelia,Carro och Cicci, ni förgyllde min dag! Ett stort tack ska min älskling ha, du har alltid trott på mig och jag vet att jag borde ta åt mig lite bättre.

Jag lovar att jag ska lägga ut ett eller flera klipp så ni kan få se den grymma koreografin vi går igenom där, måste bara öva in stegen först med Alvaro innan jag lägger upp något. Idag har jag och Alvaro vart i Huddinge och tränat och satt ihop en liten koreografi till våra elever som startar på Söndag, har även tränat in stegen dock saknas typ flera 8:or eftersom det blev ganska mycket på en lektion. Jag hoppas era dagar har vart bra, jag har även hunnit med att träffa min älskade vän Emelie och spendera lite tid med henne och prata om både det ena och det andra. Nu ska jag sätta mig och titta på Idol, kära mamma har spelat in till mig, skriver mer imorgon istället. Ha det bäst / Elin


Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Godmorgon ! :D

2009-09-09 @ 07:03:02
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål.Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himmla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-09-09 @ 16:51:04
Postat av: Sandra Johansson

Allt bra med dig? :)

2009-09-09 @ 18:40:29
URL: http://gloriantur.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: har du haft en bra dag då ? :D

2009-09-09 @ 18:45:23
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Sandra Johansson

Vad bra, här är det helt okej :)

Hittar du på då? :)

2009-09-09 @ 19:17:26
URL: http://gloriantur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0