So far away from were you are

Hej allihopa!
Nu har det snart gått en vecka igen förrns jag skrev här, under veckans gång har jag jobbat, träffat mina underbara tjejer och haft filmkväll som var jätte mysig. Idag har jag dansat och på dagens schema var det självklart styrka/kondition och  Freestyle/Battle vilket var väldigt jobbigt. Jobbigt pga av att min kondis har verkligen försämrats sen är jag ingen mästare på freestyle, vet lixom inte hur man gör och battle tycker jag är skit jobbigt eftersom jag aldrig gjort det förr, försökte, gick inte så bra men jag försökte iallafall, Rebbo och Cicci hjälpte mig igenom all pinsamthet som jag kände när jag stog där, tack så mycket!
Rebbo Löwengrip är föressten nog en av de coolaste tjejer jag träffat, så himla skön brud och rolig som, det är dom alla iofs i stängda klassen, tycker vi är ett så skönt gäng och alla har så starka personligheter vilket gör vår grupp väldigt unika tycker jag.
Imorgon ska man på basket match i Solna med några från Blue Hill, ska bli riktig kul att träffa alla utanför dansen och se salen som vi själva ska uppträda i. Sen blir det en helg hemma hos älsklingen, ska väl bara mysa och hyra film på lördag vet jag och ta det lugnt förmodligen. Det är sjukt hur fort dagarna passerar förbi pratade om detta med min lilla Becca idag, och det slog mig hur lite tid man tar för sig egentligen av att bara njuta av livets goda, mycket handlar om rutiner för tillfället, jobba,hem,dansa mm. För andra kanske det är jobba,hem till familjen, laga mat osv. Tycker det är så otroligt viktigt att ta vara på de stunder man får med sina vänner, familj och pojk/flickvänner samt alla andra runt omkring som står en nära. Stanna upp en sekund och njut av ögonblicken ni får och ta in eftersom de kanske aldrig kommer åter.

Usch nu blev man djup igen, kan bero på att imorgon är det exakt 4 år sedan min kära gammel mormor dog. Jag önskar att jag hade fått så mycket mer tid med henne, eller tid och tid vi hade faktiskt 17 år tillsammans och hon var nog en av de starkaste människorna jag träffat. 94 år och och en livsglädje och kämparglöd som heter duga. Ålderdomshem, nej dte var för gamla var hennes uttryck, sånt behövde väl inte hon inte, hon klarade sig så bra själv, tills allt blev lite jobbigare än vanligt. Jag minns så väl hur du såg ut, din röst och jag vet att du finns där uppe och att du vakar över mig, det vet jag bara och jag vet att du har det bra nu, för enda sen den drömmen så har jag nog släppt lite dag för dag, men smärtan ligger såklart fortfarande kvar hos mig. Fy förlåt men jag behövde få skriva av mig, min gammelmormor och jag stog varandra väldigt nära och det var en stor förlust för min del.
Nej vad kan vi skriva om, jag har typ blogg torka för tillfället vet inte riktigt vad jag ska skriva om, och veckans dans har ju bara blivit uppskjutet eftersom jag inte hittar något om stilarna jag vill skriva om. Så vi avslutar nog här för idag tror jag, jag får se om jag skriver något under helgen, ni får ha en jätte mysig helg allesammans, love / Elin

Mysig bild från i sommras med baby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0