En ängel



Du är en liten ängel från ovan, den lilla perfekta gåvan.

En liten en som alltid funnits där, även när man inte alltid varit här.

En ängel som kanske inte alltid hittat rätt, men som alltid gjort saker på sitt egen lilla sätt.

Du har delat med dig av hela din värld, och tagit med mig på denna långa färd.

Genom eld och vatten har vi vandrat, och funnit kunskap som vi båda samlat.

Vår vänskap går ej att beskriva, och mindre förstår nog folk vad vi fått genomlida.

Vänner kommer och vänner går, men du är den som alltid kvarstår.

Ingen eller inget kan komma oss emellan, för det vi har det hittar man sällan.

8 långa fina år, det är nästan så att man fäller en liten tår.

En ängel som alltid vakar vid min sida, som alltid sett till att jag inte ska lida.

En vacker varelse som jag värderar så högt, en som alltid finns där när man behöver tröst.

Jag vill att du ska veta att det du känner, känner även jag.

En liten ängel som jag älskar så mycket, en ängel vid namnet Emelie Johansson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0