Beautiful

Heter låten jag sitter och lyssnar på jusst nu med Akon.
Hoppas ni alla mår bra, jag mår bra sitter här framför datorn och degar lite nu när jag är ledig från jobbet.
Dagarna innan har jag inte gjort så mycket annat än att jobba, igår kom min kära vän Michelle hit som jag inte sett på länge, hade as kul med henne, körde lite singstar och skrattade ihjäl oss när vi lyssnade på hur man lät efteråt.

När jag sitter och tänker på hur fort tiden egentligen går så kan det vara skrämmande. T.ex jag blir 21 i år det betyder att för snart 6 år sen gick jag i 9:an vilket känns som igår.
Kommer ihåg allt så tydligt fortfarande kanske för att den tiden tillhörde en av de jobbigaste under skolgången. Det är ganska sjukt att ju äldre du blir dessto fortare går tiden, kan det ha med att göra att när vi är äldre så är det så mycket mer man gör hela tiden, du jobbar/pluggar, försöker hitta tid att umgås med vännerna, ha tid för pojkvännen/flickvännen, man är mer upptagen och stressad och har fler saker att hålla reda på än när du var yngre.
Det man behövde koncentrera sig på då var göra läxorna, leka med kompisarna. Jag vet att ett sommarlov förr kändes som evigheter medans idag rinner bara sommaren förbi och man hinner knappt njuta av solen innan det är dags för hösten igen.

Under det här året har jag satt upp några mål bland annat att börja övningsköra, för nu är det dags.
Ska även tattuera mig till hösten har jag bestämt, måla om i rummet och köpa ny säng. Att bli 21 i år har både vart lite skrämmande och roligt, jag som själv har satt upp ett mål att ha körkort tills jag blir 22 och försöka ha fått en lägenhet tills dess börjar nu förstå att det kanske inte alls blir av på samma gång med tanke på min lilla inkomst.
Har ni någon gång satt upp något mål som ni vill ha klarat av till en viss ålder? Jag tror nästan att alla någon gång har tänkt att "innan jag blir...så ska jag".
Det jag tror vi måste ta vara på är just tiden, att leva dgarna som om det vore din sista och inte ta allting för givet, för en dag står du där och frågar dig själv " vad har kag gjort under hela den här tiden".

Nu ska jag sätta mig och platta mitt hår som står åt alla håll och kanter nu efter att man klippt sig, det glömde jag ju säga, jag har klippt mig. Sen ska jag städa lite i mitt rum och träna lite på dansen som ag och Alvaro håller på med till våra elever. Ikväll blir det hem till farmor och farfar på middag och Let´s Dance.
Tills dess får ni ha det bäst er lilla Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0