Ännu ett år

Hej allihopa!
Hoppas ni har haft en bra helg och fick massvis med julklappar.
Jag fick äntligen mitt sing star så nu plågas varenda öra i hemmet som kommer i närheten av min dörr.
Dagarna efter jul har vart slappa, väldigt skönt att äntligen få slappna av lite grann innan det nya året och allt.
Det nya året firades med stor fest i Alby med hela älsklingens släkt och familj, med god mat och mycket dans fram till klockan 6 på morgonen, gick och la mig 06.30 och vaknade väldigt sent.

Det här inlägget började jag med innan nyår men nu har ju ännu ett år passerat förbi, ännu ett år äldre och jag kan bara säga att jag är stolt över mig själv för vad jag åstakommit under ett år.
Vad jag äntligen lyckats inse och de förändringar som sakta gjordes.
Några av de saker jag insett är nämligen att vänner byter skepnader, vissa får barn, vissa förblir de dom alltid vart, och vissa dör helt enkelt ut, vissa kan acceptera en för vad man är och vem man är, vissa kan inte glädjas av någon annans lycka, vissa vänskaper är värda att kämpa för och vissa kan man helt enkelt låta bli att lägga ner sin tid på.
Kärleken dör ut om man ej kämpar för den, man må älska en människa men det krävs mer än bara ord och kramar för att hålla ihop. Kärleken kommer och går och har man tur så hittar man den igen men i någon annan människa.
Vill du åstakomma något här i världen får du kämpa och slåss för att komma fram till ditt mål, vare sig det handlar om jobb eller personlig framgång, man möter på jobbiga hinder under vägen men det är dom som gör dig stark och får dig att bli den du är.
Jag kan helt klart säga att det här året som har varit har både vart det jobbigaste och det bästa på samma gång. Jag fick allt jag någonsin önskat mig, och vågade sammtidigt ta steget och släppa taget om allt jag någonsin hållt fast vid.
Jag har kämpat som fan för att försöka vara det bästa jag kan vara, mig själv. Och det tycker jag att jag lyckats bra med, även om vissa andra inte kan accpetera det. Jag är en envis och tävlingsinriktad människa med en stark vilja, jag säger som jag tycker och skiter i vad andra har att säga om saken, allt jag gått igenom har gjort mig till den jag är idag och det är jag väldigt stolt över.

Nu är det dags att slänga mig in i duschen coh mysa ner mig i sängen och lä min bok jag lånat på biblioteket " Flickan som inte fick minnas" av Ethel G Ericsson, jätte bra bok, man slukades med redan i början av boken. Jag slänger in bilder imorgon från nyåret och min biljard kväll med Sandra, Rikard och Älsklingen.
Tills dess får ni ha det bäst ta hand om er och god förtsättning till er alla, kramar er lilla Elin

Kommentarer
Postat av: Ester

Gott nytt år gumman=)

2009-01-04 @ 01:48:46
URL: http://essalt.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är så sant det du skriver. Jag är stolt över dig gumman, <3

2009-01-06 @ 20:45:51
URL: http://miataipale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0