You can make it, just belive in yourself

Hej igen!
Hoppas ni mår bra, själv sitter man här med världens värk i ryggen och magen, kunde knappt stå rakt eftersom det gjorde så mycket ondare, men tvingade mig själv att hoppa in i duschen iallafall.
Nu sitter jag här i väntan på att maten ska bli klar och glor på tv, en av mina favorit serier 2½ men jusst nu, garvar alltid åt den. Idag har jag inte gjort nåt annat än att vila upp mig och gått en sväng med hunden. 
Jag satt här och funderade efter att ha läst andras bloggar, speciellt dom som är tonårs mammor, tanken finns ju där någon gång ibland och när jag satt och läste deras bloggar så slog det mig att hur mycket man än kanske vill så är det så mycket man har kvar att lära sig om sig själv. Jag har ingenting emot unga mödrar speciellt inte nu när en av mina närmsta nyss födde en frisk liten flicka.

Men finns det något jag inte skulle kunna göra så är det att skaffa ett barn, för det första vill jag ha en egen lägenhet, en bra inkomst som jag själv kan försörja mig på, vilket jag inte har idag, det jag har nu räcker men jag hade gärna haft det bättre, och sist men inte minst, ett stadigt förhållande som iallafall har något eller några hår på nacken.
Allt detta kom jag och tänka på samma dag som jag var på sjukhuset och träffade min vän´s dotter, hur redo man än trodde att man var så är man långt ifrån detta. Jag är jätte glad för hennes skull och jag kommer alltid stötta henne och hjälpa henne när hon behöver.
Lite spekulationer kring detta kom upp när jag satt och läste några bloggar och jag måste därför ge dom en stor applåd dessutom eftersom de är väldigt unga men trotts folks blickar och elaka kommentar så övervinner kärleken till deras barn allt. Jag tycker det är starkt av dom att våga visa att du är lika bra förälder 15 år som 35 år.
Det är så individuellt om man är redo för något så stort eller inte tycker jag, och jag tycker det är bra för dom som bestämmer sig för att klara utav detta trotts motgångar.

Nu tänkte jag dra mig tillbaka och äta lite, och slå en pling till prinsen och fortsätta titta på tv. Tills dess får ni ha det bäst Pok Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0