Vasa Teatern

Hej sötisar!
Hoppas er helg har vart toppen, min har vart grymt rolig och fylld med blod,svett och tårar.
ska sammanfatta gårdagen och denna dag från Vasa Teatern som har vart enormt kul.

Lördag:
Såg till att vara på plats på teatern halv ett inför rep på scen. Allt gick inte som planerat men det löste sig relativt bra iallafall. Jag och Nico fick gå i samlas trupp med våra elever till Burger King för att sedan gå och sätta oss vid en park och käka lunch med alla, passade även på att öva med mina elever och öva inför numret jag själv skulle vara med i. Kändes så himla skönt att sitta och njuta av solen och se alla elever stå och dansa.
Vid kvart över fyra var det dags att röra oss tillbaka till Vasan för att förbereda oss med sminkning och massa annat. Sprang ut och mötte min mamma,piffen och sandra som skulle kolla på föreställningen sen sprang tiden iväg och det var dags.
Mina elever var så himla duktiga,några små fel här och var men det gjorde ingenting, sen var det dags för mitt nummer det gick as bra, blev så himla glad när jag hör Piffen ropa från publiken " Elin du är så jävla bra" värsta kicken man får. Föreställningen blev grym och det var sån grym energi av alla som var där.
Efter föreställningen gick jag och mötte mamma,piffen och Sandra och vi skiljdes åt på centralen eftersom jag och piffen bestämde oss för att gå och käka på en kina restaurang, grymt mysig kväll med god mat,levande ljus och massa mys. Somnade dock väldigt sent och fick bara sova 4 timmar vilket resulterade i att jag såg ut som en zoombie på söndagen.

Söndag:
Vaknade vid 10 men orkade inte röra mig upp förrns vid 11, hoppade in i duschen och fixade mig och bestämde med Piffen att han skulle komma in med lunch åt mig och följa med till teatern denna dag igen. Kom till Vasan och var helt död, repet tog en evighet kändes det som eftersom vi tog en massa kort emellanåt. När det var dags för lunch gick jag,Nico,Hanna och Maja i samlad trupp mot burger king med eleverna igen, mötte upp piffen som kom med mat till mig och jag,Hanna och piffen tog några av mina elever och gick och satte oss i parken och käkade.
Den här dagen har bara rusat förbi känns det som, föreställningen närmade sig och jag hjälpte mina elever med sminkningen, tack Hanna för all hjälp jag fått av dig! Föreställningen denna dag var otroligt grym, mina elever var så himla duktiga blev så grymt stolt över dom, de bästa eleverna jag någonsin kunnat få! Slutdansen där jag är med gick skit bra är helt överlycklig, har rkligen haft en helt grym helg med alla lärare Åsa,Robert,Nico,Hanna,Evelina det har vart så grymt kul att få stå där med er. Måste tacka min älskade Piff också utan dig och ditt stöd och alla fina saker du sagt och för en helt underbar lördag kväll, älskar dig så mycket vännen.
Efter föreställningen så var det många tårar bakom scenen från elevernas håll då min gamla lärare Åsa ska sluta, känslig som jag är så gick det ju inte att hålla tårarna borta, för det var verkligen sorgligt att allt bara var över helt plötsligt. Fick blommor av mina elever så himla söta, jag hoppas verkligen att dom fortsätter även om jag inte kommer ha dom i höst. Sen bar det iallafall av mot centralen blev några stopp innan när vi lärare tog grupp foto och kramades och sa hejdå. Jag och Piffen gick med Robert mot centralen och gick en sväng in på donken för att sedan åka hemåt.

Nu sitter jag här och har precis laddat ur kameran som är full av bilder och videos från helgen, kommer ladda upp några av videorna här när jag har lite mer tid, men bilder kommer det komma många utav nu så bläddra gärna igenom för att se hur min helg har vart. Nu tänker jag lägga mig ner i sängen för jag håller nästan på att somna när jag skriver. Ta hand om er så länge många kramar er lilla Elin Pelin

"The only thing we have left are memories"








Kommentarer
Postat av: Henrietta

Jaa, det var verkligen sjukt roligt!

2008-05-12 @ 11:17:50
URL: http://hattinens.blogg.se
Postat av: stella

vilka fina bilder! :) måste ju säga att carltonbilden var het ;)

2008-05-14 @ 06:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0