Helgen

Hejsan allihopa!

Helgen har vart underbart mysig tycker jag. I Fredags var det mycket spring, träffade familjen som jag ska börja jobba hos den 4:e Mars, verkade vara super trevliga!. Sen blev det en 3 timmars lång kurs om Första hjälpen som jag blev tvungen att gå USCH! säger jag bara kändes som att sitta vid skolbänken igen.

Senare på kvällen hörde Alvaro av sig och ville bjuda mig på käk inne i stan, såklart direkt när man siter med nytvättat hår, osminkad och trött. Men snäll som jag är så slängde jag på mih kläder och mascara och begav mig in mot stan och träffade  min lilla Piff.
Tyvärr blev det dock inte min goda Thai mat som jag längtade efter eftersom dom höll på att stänga, så det blev donken. Har verkligen tröttnat på skräpmat, visst thai kanske inte är så nyttigt men ändå det är mycket godare.
Sen begav vi oss hem till mig där vi bara chillade och tittade på tv. Varje dag är ett äventyr med dig Piffen <3

Lördagen vaknade man utav att Alvaro slänger ur sig att solen skiner för mycket, min enda reaktion blir " Aaa, men jag vill sova" så man somnar om och vaknar exremt sent. Fixade lite frukost till oss och satt och kollade in roliga klipp på datorn och lyssnade på bra musik, vid fem tiden var det dags för honom att dra sig hemåt.
Spenderade resten av lördagen framför tv:n med familjen och kollade på Melodifestivalen.
Och jag måste bara säga det här men Sverige är ett skämt ibland när det gäller musik, snälla vem fan vill ha några som representerar en låt vars namn kanske är "Kebab-Pizza" eller " I love Europe".
Jag jublade när jag fick reda på att Carola inte kom vidare direkt till finalen, är så extremt trött på denna människa, och allt snack om gud. Jag menar inte att klanka ner på religonen men hon missbrukar den i mina ögon.
Tycker Andreas Johnsson skulle klarat sig så mycket bättre utan henne. Jag kan hålla på i evigheter om melodifestivalen, om både positiva och negativa saker.

Idag har man vaknat,druckit mitt morgon te som alltid och bara slappat. Tills min lilla Emz ringde och ville ses inne på Söder. Så då var det bara att sätta sig på tåget.
Väl på söder efter att ha suttit ute ett tag bestämde vi oss för att gå och kolla runt lite.
Nu är jag bara tvungen att dra upp denna sak som vi upptäckte, vi står och tittar in på ett solarie där vi tyckte det var billigt, och till Emelie´s stora förvånging så brister hon ut " Men va fan Elin, man ser ju rakt in". Och mycket riktigt man såg rakt in på den som solade, som tur var låg ingen där jusst då, men jag menar hur kul kan det vara att gå in i ett rum där folk kan stå utanför och titta in genom fönstret på en när man solar, lite private får det väl ändå ta och vara.
Tillslut hamnade vi på ett fik, riktigt trevlig litet ställe där vi pratade om allt mellan himmel och jord.

Vi kom in på ämnet tonåren, och började as garva när vi tänkte på de kläder som var så poppis på den tiden, de berömda " Savann" byxorna. Vilka minne säger jag bara, ett par höga brallor som gör att det ser ut som om man har världens längsta arsle, så extremt fula i dagens läge, förstår inte hur jag ens vågade sätta på mig de där byxorna.
Det blev mycket skratt och minnen under stunden vi satt där och drack våra latte, med 10 kilo socker som jag brukar säga när jag ska dricka latte. När vi drog oss hemåt hittade vi ett perfekt ämne att prata om som vi kan prata om i evigheter, Emz du vet vad/vem jag menar. Det berömda samtalen där det alltid framkommeren kommentar som den här " Jag ska byta stil". WTF! vaddå byta stil, vem vill du bli accepterad utav, du byter stil lika ofta som du byter underkläder vännen.

Förövrigt har jag haft en alldeles underbar helg. Nästa vecka åker man till Skinnskatteberg, en liten håla utanför Västerås och hälsar Mia, därifrån åker vi tillsammans till våra älsklingar..Saknar! Vi har nu vart tillsammans i snart 5½ år och det är extremt länge för nån i min ålder. Vi träffades när jag var 14 år och sen dess har vi hållt ihop, allt har vart en enda berg-o-dalbana, men om det inte skulle vart det skulle jag nog börja fråga mig själv vad fan felet är.
Nu ser jag att klockan börjar bli lite sent och det är nog lika bra man rör sig mot sängen snart, ska ta och ringa Dennis och höra vad han har för sig.

Får bli allt för idag, skriver nog av mig lite imorogn när man haft danslektion med de jobbiga ungarna.
Puss / Elin 

Solariet!                                                                                                        En trött Elin och en glad Emz!
image6image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0