Alla hjärtans dag

Dagen har vart rätt skön, har haft danslektion med mina underbara elever på Annikas och sedan letat upp en gata inne i stan eftersom jag ska få träffa den familj vars barn behöver barnvakt. Håller tummarna för att al går som det ska imorgon.

Pressen börjar kännas av riktigt mycket nu, uppträdande på Vasa Teatern den 10-11 Maj, dock kommer jag inte vara med på scenen så mycket i år eftersom jag är lärare. Men i slutet kommer jag komma in ;).
Måste försöka fixa lokalen här i Skogås till min och Emelie´s 20-års fest, dom här planerna har vi haft sedan Novmber kom vi fram till och hur vi skulle ha allting klart innan Januari, men icke.
Imorgon ska man ringa hyresgästföreningen som tydligen har hand om den lokalen, och se om man kan luska ur sig nummret till den tjej som har nycklar och allt, håller tummarna för mig!.

I April blir jag 20 år, och ska jag vara ärlig så börjar  det kännas lite skrämmande, vissa dagar ställer jag mig själv frågan " Vad vill jag få ut av mitt liv"..i 20 år har jag drömmt om att få stå på scenen och dansa, dock ville jag bli artist när jag var kanske 8-10 år...Har väl insett att rösten inte skulle räcka till enligt mig (Ja Alvaro, jag vet att du tycker min röst är fin). Dansen har fått tagit ett litet uppehåll eftersom jag förtillfället är lika fattig som en kyrkråtta, har inte blivit en enda lektion sen förra våren.
Känns lite trist men jag hoppas att till höstan ska ajag komma igång igen och börja ta klasser inom de ämnen jag inte har prövat på tidigare.

Men sammtidigt är 20 år bara början på en massa saker också, nu tänker ni säkert " ja, du får gå på systemet". Ja det kommer jag få, men det finns så mycket jag vill hinna med. Frågan som ofta dyker upp är "vad gör jag om 5 år?" Om 5 år vill jag ha ett jobb jag trivs med, ha fått åtminstonde ett barn, flyttat hemifrån jag kan babbla på om det förevigt, men det ska jag inte.
Jag försöker ta det som det kommer jusst nu, här sitter man med tre jobb varav två av dom är som danslärare..och inte tjänar man några stora pengar på det iallafall. Kärlekslivet börjar knaka lite, vänner förändras alla börjar gå åt olika håll. Men är dte nåt jag lärt mig så är det att vill man åt något så får man kämpa för det.

Den 22:a åker jag till Skinnskatteberg och hälsar på underbara Mia i några dagar sen drar vi tillsammans till Gävle till våra älsklingar. Eftersom Mia är min pojkväns lillebrors flickvän så är det perfekt. Trodde aldrig dagen skulle komma då jag skulle få så bra kontakt med någon av hans flickvänner tills Mia dök upp.
Gumman du är verkligen guld värd, trotts misstagen.

Nej det är nog lika bra att lägga sig ner i sängen nu om jag ska orka upp på mina äventyr imorgon.
Skriver några rader imorgon om jag hinner annars får ni ta hand om er så länge
Puss!

Kommentarer
Postat av: Mia

Söötaste Gumman

2008-02-18 @ 22:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0